Experiments

3r trimestre


Germinem llavors de llentia
Estem a la primavera i en aquesta estació de l'any moltes plantes creixen i apareixen flors i nous animalets. Fa bona temperatura, surt el soll i de vegades plou. Nosaltres a la classe hem plantat unes llavors de llentia i en molt pocs dies hem tingut unes plantes molt grans! 











Cucs de seda
Els cucs de seda són insectes que es van transformar al llarg de la seva vida. Neixen d'uns ous molt petits de color groc. D'aquests ous surten uns cucs grisos molt petits que mengen fulles de morera. Quan es fan grans són de color més blanc. Són molt tous i suaus. Abans de convertir-se en papallona neixen un capoll de seda. Allà es tanquen per fer la seva gran transformació!

Aquests dies anirem observant els cucs de seda que tenim a la classe de P-5. Veurem en directe alguns d'aquests canvis. 














Ja han fet el capoll, ara només queda esperar!!











La Carol de P-4 va venir fa una setmana i ens va ensenyar els seus cucs de seda. Ja hi havia dos cucs que estaven fent el capoll. 











Barreja de colors
Hem experimentat amb pintura. Amb el color blau, vermell i el groc hem fet altres colors!















2n trimestre
L'arc de Sant Martí
Hem aprofitat el dia de sol que feia i hem fet aquest experiment. El material que necessitàvem era: un pot amb aigua, un mirall i un full blanc. 
Al posar el mirall a dins del pot amb aigua i donar-li el sol, els reflexos han anat a parar al full blanc. Hem pogut veure com apareixen els colors de l'arc de Sant Martí. Ha sigut màgia!












Panses ballarines
Per l'experiment d'aquesta setmana hem fet servir un got, gasosa i panses. Al posar les panses amb la gasosa hem pogut observar una sèrie de fets. Algunes panses flotaven, altres s'enfonsaven i d'altres semblava que saltessin. Anaven cap amunt i cap avall.






El missatge secret
Sabeu que es poden escriure missatges secrets amb suc de llimona o llet? Nosaltres hem fet servir el suc de la llimona per escriure en uns  petits fulls blancs el nostre nom. No es veia res de res quan s'han eixugat, però després els hem escalfat amb un encenedor per sota (vigilant que no es cremi el paper) i ha sortit el que havíem escrit de color!!!!  





















Sabó líquid
Hem fet sabó líquid amb una pastilla de sabó, una mica d'aigua destil·lada i oli de coco. Hem ratllat amb una ratlladora i hem aconseguit fer el nostre experiment! Ens ha quedat molt bé! Mireu:











Reciclem
Per tenir cura del planeta és molt important saber reciclar. Aquesta sessió d'experimentació l'hem dedicat a aquesta activitat. Hem col·locat tot el rebuig dels esmorzars per poder dur a terme aquesta sessió.

Al contenidor groc: plàstic i envasos.
Al contenidor blau: paper i cartró.
Al contenidor verd: vidre.
Al contenidor verd fosc: rebuig.
Al contenidor marró: orgànic.











Bombolles de sabó
Hem fet bombolles de colors i ens ho hem passat molt bé. Hem pogut veure com és necessari que l'aigua tingui força sabó perquè sinó quan s'afegeix la pintura es perd densitat. Ens han quedat treballs així de macos.










Tornat dins d'una ampolla
A diferents llocs del món de vegades hi ha tornats. Hem vist vídeos del què són i hem fet aquest experiment per veure quina és la seva forma.



Educació viària
Avui ens disposem a fer de conductors de vehicles. Circularem per la carretera però abans hem de saber algunes normes bàsiques. Repassem alguns senyals de trànsit i aprenem unes altres. Som-hi!! No pot haver-hi cap infracció o sinó hi haurà multa i estaràs eliminat! 




  
_____________________________________________________________

A partir del mes d'octubre començarem a dur a terme el taller d'experimentació. Us fem cinc cèntims dels passos a seguir amb la graella per tal de poder fer un treball coordinat i actiu entre les famílies i l'escola.

- Cada dijous rebreu la graella d'experimentació dins de l'agenda de l'escola.
- Haureu de parlar amb el vostre fill/a de
 l'experiència que ha tingut amb l'activitat, fent les preguntes que us proposem.
- Només els PARES haureu de marcar la casella de :) o de :( avaluant la forma en què el vostre fill/a us ha explicat allò que al matí han viscut a la classe. (fluïdesa verbal, vocabulari, claredat...)
- A continuació el vostre FILL/A haurà de fer un dibuix relacionat amb l'experimentació. Si vol pot escriure alguna paraula que vegi important en la descripció del seu dibuix. És important que el dibuix estigui fet amb llapis i pintat amb colors.
- La graella s'haurà de RETORNAR al dia següent a la mestra.

Aquest és un model de la graella que us arribarà a casa. 

ELS CAPGROSSOS

L'avi Tinet ens ha portat uns capgrossos d'allò més interessants! Durant una setmana els hem estat observant. Hi havia un que tenia cames i cua, estava a punt de ser granota però no va sobreviure. Després de veure la metamorfosis que fan aquest amfibis al llarg de la seva vida, ens els hem emportat a casa. Ha sigut molt divertit!



















ELS PULMONS
Amb la Timi i l'avi Tinet estem fent uns experiments molt interessants. Com estem treballat el cos humà hem fet uns pulmons. Amb una ampolla d'aigua, dos globus, un guant, dues canyes i una mica de celo hem pogut veure el funcionament del nostre sistema respiratori. Quan entrava aire per la canya que era la tràquea els pulmons s'inflaven i quan treia l'aire es desinflaven.



























ELS FRUITS DE LA TARDOR: poma, raïm i caqui.
Experimentem una mica amb el sentit del gust, del tacte, la vista i l'olfacte. Quins colors tenen les pomes? Com olora el caqui? A què sap el raïm?
Aquest any, novament, el caqui continua sent la fruita no desitjada molt poquets es van atrevir a tastar-lo. Tot i així hem vist com alguns nens i nenes se'ns han fet grans perquè mengen més fruita que l'any passat.








ELS FRUITS DE LA TARDOR: mandarina, magrana i moniato.
Aquesta setmana experimentem amb altres aliments de la tardor que no vam obserar la setmana passada: la mandarina, el moniato i la magrana. De tots els aliments el que més va agradar va ser la mandarina però la magrana cada cop més té més seguidors!








Empremtes dactilars
Relacionat amb el que el cos, treballem les diferències entre unes persones i les altres. Sabíeu que les empremtes dactilar són diferents? No hi ha cap persona que les tingui igual!











Melmelada de codony
Aprofitant que estem a l'estació de la Tardor, fem melmelada de codony. El codony és un fruit que pot semblar una llimona o una pera però ens hem fixat en les seves característiques; si el veiem a una fruiteria, el sabrem diferenciar. Hem anat al laboratori per elaborar la melmelada, vam posar molt sucre!!!

























EL GUST
Hem portat a la classe diferents aliments. Els hem classificat segons el sabor que crèiem que tenien i després ho hem comprovat.  































El TACTE
Recordant els sentits que tenim i analitzant els diferents òrgans que correspon a cadascun d'ells, aclarim que el sentit del tacte no només està a les mans sinó a tot el cos. 
Tenim pell a tot el cos i per això podem sentir des de qualsevol part però amb les mans experimentem molt més. 













No hay comentarios:

Publicar un comentario